26/10/2016 |
Els guardons convocats per l'Associació d'Amics del Liceu també reconeixen la soprano Iréne Theorin i el tenor John Osborn
El muntatge de l'òpera de Berlioz 'Benvenuto Cellini' que es va representar al Liceu el novembre del 2015 és el gran triomfador dels Premis de la Crítica de la temporada 2015-2016 convocats per l’Associació d’Amics del Liceu i que han arribat a la seva 24a edició.
A més de guanyar el premi a la millor representació, 'Benvenuto Cellini' també ha merescut el reconeixement al millor director d'escena, Terry Gilliam, que va dur al Liceu l'originalitat i l'expressivitat dels Monty Python. Els crítics també han premiat el tenor John Osborn, un Cellini de "veu suau i clara, i fraseig exquisit", tal com recollia Xavier Cester en la crítica publicada a l' ARA.
Millor representació de la temporada: 'Benvenuto Cellini' del Gran Teatre del Liceu
Millor director d’escena: Terry Gilliam per 'Benvenuto Cellini' del Gran Teatre del Liceu
Millor direcció musical: Josep Pons per 'Götterdämmerung' del Gran Teatre del Liceu
Millor cantant masculí: John Osborn per 'Benvenuto Cellini' del Gran Teatre del Liceu
Millor cantant femenina: Iréne Theorin per 'Götterdämmerung' del Gran Teatre del Liceu
Cantant revelació: Dmitry Korchak per 'Otello' de Rossini del Gran Teatre del Liceu
Millor cantant en recital o en concert: Mark Padmore per la 'Passió segons Sant Mateu' al Palau de la Música
Menció especial del jurat a l'estrena a Espanya de 'Written on skin' de George Benjamin, malgrat haver estat en versió concert.
En el jurat dels Premis de la Crítica hi ha Marcel Cervelló, d''Ópera Actual; Xavier Cester, de l'ARA; Mercedes Conde, de la 'Revista Musical Catalana'; Albert Galceran, de BTV i La Xarxa; César López, d’'El Periódico'; Jordi Maddaleno, de 'La Vanguardia' i 'Platea Magazine'; Pablo Meléndez–Haddad, d''ABC'; Javier Pérez Senz, d''El País', 'Time Out' i 'Radio Clásica'; Xavier Pujol, d''Scherzo'; Jaume Radigales, de Catalunya Música i 'Ritmo', i Fernando Sans Rivière, de 'La Razón'.
Ara