Sonen les primeres notes al Petit Palau, la nova i polivalent sala del Palau de la Música
23/4/2004 |
El Petit Palau, la nova sala amb què s'ha ampliat el Palau de la Música Catalana, ha deixat de ser un secret per als melòmans. La sala serà polivalent, però donarà màxim protagonisme a la música de cambra. Dimecres s'hi van poder sentir les primeres notes, després d'anys d'obres. Quatre sonates per a violí i piano de Mozart, Brahms i Schubert van tenir l'honor de ser les primeres peces que van sonar al nou recinte.
El Palau de la Música Catalana ja té a punt la nova sala de cambra. Es diu el Petit Palau, és subterrània i ocupa la superfície que va quedar lliure quan es va enderrocar l'església de Sant Francesc de Paula. El temple impedia l'ampliació del Palau i tapava aquest tros de façana de vidre que ara ha s'ha posat al descobert. Les obres han durat quatre anys i han costat uns 24 milions d'euros. El nou equipament té un aforament per a 538 persones i, a més a més de concerts, s'adaptarà per fer-hi enregistraments i conferències.
La nova sala continuarà el rodatge de concerts mentre s'acaben d'ultimar les obres a la façana i a la cuina del restaurant que també s'instal·larà al nou edifici. Amb tot llest, la inauguració oficial arribarà el 30 de març amb un concert del Cor de Cambra del Palau.
TeleNotícies online