17/2/2016 |
Brahms, Xostakóvitx i Mahler són els tres compositors que ha triat Kazushi Ono per conduir la seva feina com a director titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). “La construcció tan intel·ligent que Brahms va fer de la música és una oportunitat perfecta per treballar la connexió amb l’orquestra i aconseguir un so vinculat a les emocions”, va explicar Ono ahir a L’Auditori després de dirigir un assaig del programa que interpretà l’OBC aquest cap de setmana: la Simfonia núm. 4 de Brahms, el Concert per a piano i orquestra en la menor opus 54 de Schumann (amb José Luis Prats com a solista convidat) i la suite Manfred de Montsalvatge. Segons Ono, recentment guardonat al Japó amb el premi Asahi de les Arts, l’obra de Montsalvatge té “un llenguatge desesperat que també trobarem a la Quarta de Brahms”. El programa d’aquest cap de setmana serà el segon d’Ono al capdavant de l’orquestra com a director titular.
A partir d’aquesta temporada, l’OBC anirà interpretant la integral simfònica de Brahms, de la qual es farà un enregistrament en directe que publicarà en un doble CD el segell japonès Althus Music.
Pel que fa a Mahler i Xostakóvitx, Ono els considera “dos grans canals artístics a través dels quals una orquestra com l’OBC necessita expressar-se”. “Podrien ser germans, perquè hi ha un gran vincle emocional i instrumental entre ells”, recorda el director japonès. De Xostakóvitx, l’OBC tocarà per primera vegadala Tretzena els dies 19 i 20 de març, i en les temporades següents les simfonies Quarta, Sisena i Vuitena. Amb Mahler, el repte és fer el cicle Des Knaben Wunderhorn, amb la participació del baríton nord-americà Thomas Hampson. “És tot un privilegi que hagi acceptat cantar amb nosaltres”, diu Ono sobre Hampson.
XAVIER CERVANTES
Ara