8/5/2015 |
L' Auditori de tots, amb totes les musi-ques per a tots els publics: joves, na-dons, embarassa-des... "Volem que els iuturs ciuta-dans s'acostin a L'Auditori", diu ufa el director, Joaquim Garrigosa, des-pres d'esgrimir que son 168.000 les persones que assisteixen anual-ment a concerts escolars i familiars. Aixi comengava ahir la presenta-cio de la temporada 2015-2016 d'aquest equipament consorciat que, per eficacia, ha aprovat uns es-tatuts que liquiden/integren l'"en-titat autonoma" que ara era l'OBC i que preveuen la creixent represen-tacio de l'Ajuntament (en un 70%) respecte a la del Govern (un 30%). Anunciada la programacio de l'OBC i del cicle d'orquestres inter-nacionals (Ibercamera), calia par-lar de la resta de cicles: Antiga, Cambra, Moderna, Sampler Series, EscenesiAfters. Enmusicamoder-na, L'Auditori no te cap problema a fer seves estrelles del Festival de Jazz de Barcelona, com Chick Co-rea o Maria Schneider, mentre col-labora amb el prestigios festival Ultima d'Oslo per a les Sampler Series o explora fronteres artistiques unint la cantaora Mayte Martin i la ballarina Claire Ducreux a Escenes. Pero es en la musica antiga on L'Auditori treballa amb un star system indiscutible, tot i que amb po-ques novetats... potser perque l'oferta ve mediatitzada pels re-presentants artistics. Son 16 concerts (amb abonaments diversos) que s'obren amb La creacio de Haydn en mans del Collegium Vo-cale Gent i Rene Jacobs, a qui ja se-guim de prop al Palau. Torna, a mes a mes, el sol-licitat sir John Eliot Gardiner dirigint la Gran missa en do menor de Mozart (quan la va fer el 1991 va ser extraordinari), aixi com Giovanni Antonini amb Il Gi-ardino Armonico, en un projecte, atencio, amb la soprano en voga Anna Prohaska que es titula African queens i es compon d'aries de Handel o Purcell. I un altre Purcell, The fairy queen, s'escoltara dins del cicle de Jordi Savall -El So Original-, que tambe incloura un concert de-dicat a Ramon Llull, i un altre, a la musica en temps de Cervantes. presenta un contratenor meteoric, el romanoalemany Valer Barna-Sa-badus, amb un programa entorn de Farinelliamb laprestigiosaConcer-to KOln, una de les tres grans forma-cions alemanyes d'antiga. Una altra d'aquestes formacions, l'Akademie fur Alte Musik Berlin, iniciara aquest curs a L'Auditori la integral de les Suites orquestrals i els Concerts deBrandenburgde Bach. I dues revelacions mes, ara ja del cicle de Cambra -on s'escoltara de nou Lang Lang, Janine Jansen, el Quartet Casals i el Trio Zimmer-mann-: parlem del violinista Christian Tetzlaff, resident de la Filhar-monica de Berlin que, acompanyat del gran pianista Lars Vogt, fara la integral de les sonates per a violi de Brahms. I un altre debut a tenir en compte, el del violoncel alemany Johannes Moser (ja ha tocat amb Mehta, Dudamel, la London Symphony...), que s'unira a l'interessant pianista Andrei Korobeinikov en les sonates de Prokofiev i Rakhma-ninov. Si, L'Auditori obrint pas.Gardiner, Jacobs, Antonini, Savall... la música antiga és la marca de la casa, però la sala vol abraçar la diversitat total
Atenció al contratenor Valer Barna-Sabadus, el violinista Christian Tetzlaff i el cel · lista Johannes Moser
MARICEL CHAVARRÍA
La Vanguardia