30/4/2015 |
Kazushi Ono esta que no hi cap a la pell da-vant la imminent arri-badaal'OBC. Ahirva presentar la temporada de l'orquestra 2015-16 i es va mostrar "orgullos de compartir la creativitat que caracteritza Barcelona". El director japones al-lucina amb la imatge escollida per a lapor-tada del programa, en la qual ell ma-teix surt a les finestres d'un edifici de Gracia amb la resta de l'orques-tra. "Es original, plena d'emocio i sensibilitat", diu. "Heu aconseguit despres dels Jocs Olimpics crear un moviment cultural; el meu entusiasme serafacil de l'encomanar". Musicalment, Kazushi Ono ha escollit Brahms com abase simfoni-ca de les cinc temporades que te pel davant amb l'OBC. Es important to-car el nucli del repertori, recorda, i encara que podria haver optat per Beethoven, el fet que Brahms tingui nomes quatre simfonies ho feia tot mes coherent: el seu pla es fer-ne unaper temporada. "Esunamanera de compensar el repertori contem-porani, que sera un terg. Per acon-seguir l'equilibri, les simfonies han de ser realment simfoniques, han de funcionar com una arquitectura, com unabase gaudiniana". Com ja va anunciar La Vanguar-dia del 19/4/2015, Ono debutara com a titular de l'OBC de manera insolita, amb el concert del 20 de se-tembre a la Sagrada Familia, on so-nara el Requiem de Faure. Un acte obert a la ciutadania al qual es podra optar mitjangant sorteig (regis-trant-se del 18 de maig al 18 de juny als webs Auditori.cat, SagradaFa-milia.cat o LaVanguardia.com). El concert inaugural a L'Auditori sera la setmana seguent, amb una de les peces del simfonisme frances que Ono tendeix a brodar: Daphnis et Chloe, de Ravel, en la versio com-pletaper aorquestrai cor (Madrigal i Lieder Camera) i amb Vadim Re-pin al violi. I sonara tambe la primera de les obres que Hector Parra oferira com a compositor resident. Ono dirigira quatre programes mes -"es excepcional que nomes si-gui cinc setmanes, a partir de la temporada seguent seran sis mes dos del projecte educatiu", s'excu-sa-, i ho fara amb la 4a de Brahms i el Manfred de Montsalvatge -"con-tinuare amb l'estreta relacio amb el repertori catala"-; la 5a de Prokofiev i el concert per a violoncel de Dvorak amb Gautier Capugon; la 39a de Mozart i la 13a de Xostako-vitx (en lloc del programat L'enfant et les sortileges de Ravel), i el concert de clausura amb la Missa de Bernstein, una traca final que mai no s'ha escoltat aBarcelona i que in-clou instruments de rock, les veus de quatre cors i la del bariton William Dazeley. "Es el missatge de vi-da que vull enviar", diu Ono. Una altra novetat: Jordi Savall di-rigira per primera vegada l'OBC, al servei de la musica antiga. I Lang Lang s'estrena tambe com a solista de la formacio, dirigint alhora. Al-tres solistes seran JoshuaBell (Sim-fonia espanyola de Lalo), Alisa Wei-lerstein (Concert per a violoncel num. 2 de Xostakovitx); Isabelle Faust (Concert num. 1 per a violi de Prokofiev) o Canizares (Concierto deAranjuez). Hi haura ballets, com el Romeo iJulieta de Prokofiev que dirigira el mestre Brotons, L'ocell de foc, amb el jove Lionel Bringuier a la batuta o El amor brujo, amb Albert Guinovart al piano. Tambe al piano Aleksei Volodin oferira un Festival Gershwin i per Nadal hi haura un especial Broadway. Ull a les musiques de pel-licules: aquest cop s'escoltara la de Gladiator (de Hans Zimmer i Lisa Gerrard), Pirates del Carib i les musiques de Danny Elfman per als films de Tim Burton.L'orquestra encara la temporada 2015-16 amb 80 obres simfòniques i amb tot un Lang Lang entre els solistes estrella
MARICEL CHAVARRÍA
La Vanguardia