“Espero que no hi hagi gent que hagi vingut només a escoltar això”, va dir amb un punt d'ironia Albert Guinovart abans de tancar diumenge el seu primer concert com a artista resident de l'Auditori de Girona amb una suite construïda a partir d'algunes de les cançons que va escriure per al musical Mar i cel (1998), de Dagoll Dagom. “Per cert, al setembre Mar i cel torna a Barcelona, al teatre Victòria”, va afegir-hi tot seguit.
És evident que Guinovart (Barcelona, 1962) se sent legítimament orgullós dels musicals que l'han convertit en un dels compositors catalans més populars, i així ho va confirmar en els bisos, quan va tocar el tema principal de Flor de nit (1992), abans d'acabar amb un altre nocturn de Chopin, autor al qual va dedicar tota la primera part d'aquest concert de piano solo, que obria la seva residència artística a l'Auditori. Durant el 2014 està previst que Guinovart hi torni per mostrar altres cares de la seva creativitat. Dissabte passat ja es va poder veure al mateix escenari Tubs i tubes, un concert familiar amb el seu segell.
El pianista va obrir la segona part del concert de diumenge amb Valsos poètics, un tribut a Granados que ha gravat recentment en un disc per a Sony Classical amb l'State Symphony Academic Orchestra of St. Petersburg, dirigida per Vasily Petrenko. També va estrenar Nocturn (a Chloé), “dedicat a una nena molt maca que corre per aquí”, i les Estampes que va presentar a Peralada el 2012 com a homenatge a Debussy en el seu 150è aniversari.