ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Hip-hop, Beethoven i pilotes de bàsquet

28/3/2014 |

 

L’OBC col·labora amb el Casal dels Infants en un concert social a L’Auditori

L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) comparteix aquesta nit l’escenari de L’Auditori amb nois i noies del Casal dels Infants del Raval i de Santa Coloma de Gramenet i de les escoles públiques de l’Hospitalet de Llobregat. “Són dues entitats que estan treballant amb la música com a eina d’integració social”, explica Sònia Gainza, coordinadora de L’Auditori Apropa, el projecte social que organitza el concert Et toca a tu, que aquest any arriba a la tercera edició.

El concert d’avui, que començarà a les vuit del vespre i l’entrada per al qual costa tres euros, és la culminació d’un any de feina compartida de L’Auditori i les dues entitats. De la coneixença mútua en surt el programa que interpretaran gairebé 270 persones. Per una banda, els músics de l’OBC, i, per l’altra, els grups de bàsquet beat i rap i de percussió del Casal dels Infants i l’Orquestra de les Escoles de l’Hospitalet, formada per alumnes de cinquè primària. “Les preferències dels participants determinen l’eix del repertori”, diu Gainza. Amb aquest premissa ha treballat Octavi Rumbau, que ha compost la peça Kanon vs. Cànon tenint present “les temàtiques urbanes” que demanaven els nois i noies del Casal dels Infants. L’obra de Rumbau, escrita especialment per al concert, és una peça de música concreta escrita a partir de sons enregistrats en diferents punts de la ciutat, i en la interpretació s’hi integren la instrumentació simfònica, el hip-hop i unes pilotes de bàsquet que actuen com a elements de percussió i que proporcionen “un efecte visual potent”, diu Rumbau, que a Kanon vs. Cànon estableix un diàleg entre la música barroca del Cànon de Pachelbel i la música urbana actual.

Diàleg i qualitat artística

La finalitat del concert és lligar el component social i l’artístic. “És a través de la qualitat artística que podem arribar a fer alguna cosa”, recorda Gainza. Per tant, és imprescindible transmetre que es tracta d’un projecte seriós, perquè la implicació de totes les parts sigui efectiva. Això fa que la dialèctica hi aparegui com a motor creatiu. “Al Casal em vaig quedar de pedra quan els nois em van preguntar per què en la composició canvio tant de compàs. És una bona pregunta, perquè ells estan acostumats a fer improvisacions”, explica Rumbau. El programa es completa amb Un americà a Parí s de Gershwin i la Simfonia núm. 7 de Beethoven.

XAVIER CERVANTES
Ara

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet