La pluralitat dels sons contemporanis
10/2/2004 |
Pes destacat de les estrenes en un festival que canvia de denominació.
Nou nom, nova imatge, noves dates de celebració, però la mateixa voluntat per apostar per la diversitat en el panorama musical més actual.
J a no es diu Festival de Músiques Contemporànies, sinó Músiques Contemporànies. Nous Sons, però el director del certamen, Agustí Fernández, manté l'esperit d'edicions anteriors. Les pautes de programació es regeixen per diversos criteris com "la pluralitat d'ofertes, tradicions i creacions", amb una incidència particular en una "primera mirada d'aproximació al món asiàtic". Un altre eix serà "la novetat, l'impuls a la creació", convertint el festival en "un aparador" de la creació actual. Fernández va afegir que de les 45 obres programades, 39 són estrenes a l'Estat i 5 estrenes absolutes.
El certamen, que es desenvoluparà del 16 de març al 2 d'abril, serà inaugurat a l'Auditori per Percussions de Barcelona, encara celebrant el seu 25 aniversari, amb estrenes de peces de Carles Santos i Pere-Josep Puértolas. Altres noms destacats són Fátima Miranda (18 de març), l'Evan Parker Electro-Acoustic Ensemble (20 de març), el monogràfic que Barcelona 216 dedicarà a la compositora coreana Unsuk Chin (25 de març), el pianista de jazz John Taylor (27 de març), el debut a l'Estat de la formació novaiorquesa Bang on a Can All-Stars (28 de març), i l'Octeto Ibérico de Violonchelos (31 de març, amb l'estrena de Nigredo, de David del Puerto, obra encàrrec del certamen). La darrera sessió estarà dedicada a Des canyons aux étoiles d'Olivier Messiaen, amb l'OBC dirigida per Ernest Martínez Izquierdo, en la que serà la primera audició d'aquesta magistral partitura a l'Estat. A més de l'Auditori, L'Espai, el CCCB i la capella de la Mare de Déu de l'Esperança seran les altres sales on es desenvoluparan els concerts.
Xavier Cester
Avui