“Aquest Don Giovanni, més que a Casanova, s'acosta al prototip del marquès de Sade, perquè juga amb el dolor de les dones”, avança el director d'escena. “No en té prou
de fer mal a una, sinó que en necessita unes quantes. És un personatge apocalíptic que no creu en res.” Aquestes característiques fan, segons Roland Schwab, “molt actual” Don Giovanni, ja que en la nostra societat, assegura, “és fàcil trobar persones que no creuen en res i travessen tots els límits”.
Una clau per desxifrar el significat del personatge es podrà trobar, segons el baríton que l'interpreta, just al final de l'espectacle. “El públic no quedarà impertèrrit”, adverteix Carlos Álvarez, que amb Don Giovanni efectua la seva setena compareixença al Festival de Peralada, on ja ha participat en muntatges com els de Carmina burana, La traviata i Luisa Fernanda.
En l'òpera, amb direcció musical de Guillermo García Calvo, també hi participen el tenor Philippe Talbot, el baríton Robert Gleadow, les sopranos Patrizia Ciofi i Ana María Martínez i la mezzosoprano Jana Kurucová, a més de l'Orquestra Deutsche Oper Berlin i el Cor de Cambra del Palau de la Música, dirigit per Josep Vila.