Si es tracta d'abordar la música de l'Alemanya d'entreguerres, ningú més adequat que Ute Lemper, que torna aquesta nit a Catalunya per donar a conèixer al Teatre Fortuny de Reus un espectacle –The last tango in Berlin– que, a més de Brecht i Weill, abraça l'obra d'autors francesos com per exemple Brel i Ferré. “Tots dos repertoris estan molt connectats”, explica Lemper a El Punt Avui. “Il·lustren mons de guerra, decadència, passió i revolta d'una manera molt crua i gens romàntica. Les cançons van plenes de pàries i ànimes perdudes que busquen la manera d'alliberar-se de la tradició i la moralitat.”
La cantant, que es va rendir al cançoner de la república de Weimar quan, amb l'institut, va assistir a un curs d'estiu a Salzburg sobre Kurt Weill i Bertolt Brecht, troba una gran ressonància de les seves cançons en el món d'avui: “Són històries d'amor, pèrdua, solitud, opressió, alliberament i negligència, que són temes ben candents. Quan les cançons et toquen el cor, és que són atemporals.” Lemper, que interpreta aquestes cançons mitjançant diferents registres –“còmics i tràgics, exuberants i simples”–, actuarà amb l'únic acompanyament de Vana Gierig al piano i Tito Castro al bandoneó.