ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Interludis BachCage

Contrast corpori de dos músics

12/7/2007 |

 

Intèrprets: Francesco Tristano Schlimé (piano preparat i direcció musical) i Beatrice Martin (clavicèmbal).
Escenografia: Antoni Llena
Lloc i dia: Auditori de La Mercè, dimarts 10 de juliol.

Molt interessant la proposta artística que sota la tutela, en forma de producció pròpia, del VIII Festival de Músiques Religioses i del Món, van protagonitzar el pianista Francesco Tristano Schlimé i la clavecinista Beatrice Martin en un programa on, intercalades amb les sonates i interludis per a piano preparat que el compositor americà John Cage (1912-1992) va escriure entre els anys 1946-1948 –Schönberg va qualificar Cage com «un inventor de talent»–, s'interpretaven alguns dels preludis i fugues del primer llibre del Clavecí ben temperat, de J.S. Bach.

L'artista barceloní Antoni Llena, en la seva decidida proposta plàstica, va engabiar els instruments com a referència simbòlica de la paraula cage (que en anglès significa gàbia), envoltant-los de les tanques que es fan servir en la construcció.

La interpretació de Schlimé al piano preparat (un piano en el qual s'introdueixen gomes, claus i altres objectes entre les cordes per tal de donar un timbre particular a cada una de les notes) va ser molt rítmica i la seva lectura de les obres de Cage, més aviat exterioritzada, va contrastar amb la calidesa i la pulcritud que Beatrice Martin va conferir a les construccions bachianes.


JOSEP JOFRÉ
El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet