ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Metamorfosi tanca el XXIX Festival de Música Antiga

Delits barrocs

28/5/2006 |

 

La complexitat estratificadora és una de les característiques del barroc i el concert temàtic Metamorfosi, que tancava el XXIX Festival de Música Antiga, ho demostrava explicant com els mites ancestrals van passar a través de la profunditat identitària de les llegendes mitològiques a l'imaginari poètic inspirador de la creació musical.

Es van escoltar fragments de Rameau sobre els gal·làctics Càstor i Pòl·lux i l'entusiasme vivificador de Pigmalió; de Lully i de Haendel sobre el fluvial Acis i la ninfa Galatea; de la desgraciada Sèmele, estimada per Zeus i mare de Dionisos, glossada per Haendel, acabant amb la tragèdia de Marais sobre Alciona transmutada per amor en ocell. Com a seqüenciadors, concerts o fragments de Vivaldi per a violí (amb eco en record de la ninfa homònima) i per a fagot.

La Taffelmusik Baroque Orchestra, fundada l'any 1979 i concertada per la violinista Jeanne Lamon, va tocar amb poca tensió expressiva i articulació massa apàtica. Tot polit, però mancat d'esma, amb els mateixos divuit integrants servint totes les obres i sense gaire cabòries per l'autenticitat. Els cantants eren Gillian Keith i Rufus Müller, idiomàtica la soprano amb una vocalitat àgil basada en una dicció incisiva i esforçat el tenor tot intentant no derivar cap al romanticisme, on hauria estat imbatible.
Xavier Casanoves Danés
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet