ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Concert de piano a quatre mans a Andorra

Excel.lent vetllada pianística

23/4/2006 |

 

INTÈRPRETS DENIS EVESQUE I AGNÈS HUBER-EVESQUE
OBRES DE MOZART, SCHUBERT, RAVEL, LIGETI I BRAHMS
LLOC AUDITORI NACIONAL D'ANDORRA
DATA 20 D'ABRIL DEL 2006

L'Auditori Nacional va acollir dijous passat a la nit un concert del duo de piano a quatre mans a càrrec de Denis Evesque i Agnès Huber-Evesque. La proposta, organitzada per l'Ambaixada de França, no resultava atractiva únicament pel prestigi dels intèrprets sinó també per la bona tria de les obres, una autèntica panoràmica del repertori escrit per a aquesta combinació instrumental.

Si la primera part del recital va estar protagonitzada per propostes més aviat clàssiques --amb l'Andante i variacions i la Sonata en Re major, de Mozart, i una petita joia schubertiana, el Divertiment a l'hongaresa, de caràcter folklòric--, el punt fort de la segona part va ser la interpretació de les obres completes per a piano a quatre mans del contemporani György Ligeti: música d'una gran concisió, a voltes irònica, que defuig, però, els plantejaments més radicals a què ens té acostumats el compositor hongarès. Van completar el concert la suite Ma mère l'Oye, de Maurice Ravel --una obra d'una escriptura preciosista i rica en detalls tímbrics--, i cinc de les no menys belles Danses hongareses, de Brahms, que van servir d'immillorable colofó de la vetllada.

La interpretació, si bé poc consistent al principi, va guanyar seguretat durant el concert. La parella va mostrar una compenetració excel.lent, basada en el contrast de criteris interpretatius --impetuós el d'ella, més asserenat el d'ell--, cosa que va imprimir a les obres un important segell qualitatiu.

JORDI SALAZAR
El Periòdic d'Andorra

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet