27/11/2005 |
Hi ha concerts que, encara que ja quedin lluny en el temps, mereixen ser comentats tot i el retard (pel qual demanem excuses). És el cas de la nova visita de Christopher Hogwood al podi -en sentit figurat, ja que el director britànic no en gasta- de l'OBC. Si el cronista feia cara de felicitat abans de començar el concert gràcies a un programa rodó on el seu estimat Mendelssohn ocupava una posició destacada, al sortir la joia era immensa. D'acord, l'Obertura en do major opus 101, composta, tot i l'elevat número d'opus, abans que la del Somni d'una nit d'estiu, és una peça poc més que agradable, resolta per Hogwood amb eficiència. Va ser, tanmateix, en la Simfonia núm. 5, la coneguda com la de La Reforma, on el fundador de l'Academy of Ancient Music va assolir resultats excel·lents. El fervor luterà d'aquest jueu convers -quina tràgica ignorància la dels nazis al perseguir alguns dels millors representants de la música alemanya-, ja fos a través del seu ben travat llenguatge contrapuntístic, com en la cita de l'Amén de Dresde i del coral Ein feste Burg ist unser Gott va ser traduïda per orquestra i director de forma directa i entregada.