20/11/2005 |
"No se l'ha sentit gaire". Aquesta era la frase més repetida en una enquesta, sense validesa demoscòpica, feta entre gent situada en diversos punts de l'Auditori després de l'actuació de Kiri Te Kanawa. I la veritat és que, tot i tenir en compte que l'acústica de la sala no és gaire favorable a les veus solistes, fora d'un registre agut que manté notable presència, l'instrument de la soprano neozelandesa s'ha esprimatxat força, mantenint, això sí, bona part del fulgor tímbric que l'ha fet justament cèlebre. Te Kanawa era la gran aposta glamurosa de la temporada de l'OBC, i si l'èxit de públic és indiscutible, cal preguntar-se si no hi va haver en les ovacions finals un triomf del desig sobre la realitat, de les ganes d'aplaudir el que volíem escoltar per sobre del que vam escoltar. Perquè, fora de les limitacions volumètriques, la lectura de les Quatre últimes cançons de Strauss va ser d'una flegma expressiva que hauria convençut més si la veu hagués tingut més presència. Dos lieder de Strauss (Zueignung i Cäcilie) i una cançó maorí a cappella van arrodonir l'estel·lar pas de Te Kanawa per l'Auditori.