ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

El Rèquiem Alemany de Brahms a l'Auditori

'Rèquiem Alemany', el Liceu a l'Auditori

21/11/2004 |

 

FORMACIÓ: Orquestra Simfònica del Liceu
DIRECTOR: Sebastian Weigle
DIA: 19 de novembre del 2004

Ple a l'Auditori per escoltar l'orquestra i el cor del Gran Teatre del Liceu interpretar el Rèquiem alemany de Brahms. Però abans, i amb direcció de Sebastian Weigle, va interpretar, com a estrena europea, The revelation of Saint John , de Schnyder.

Aquesta obra, intensa, vibrant i amb molta força dramàtica, va tenir una gran acollida entre el públic. En la primera intervenció del jove baríton barceloní Joan Martín-Royo ja es va poder escoltar la calidesa i l'expressivitat de la seva interpretació. La veu dolça i bella de la soprano nord-americana Esther Heideman va anar agafant cos a mesura que va avançar l'obra. Dels moments més aconseguits s'ha de destacar el solo orquestral que va precedir l'anunci del cor que "el final de l'era de la foscor ha arribat". La corda hi va treballar amb gust, seguretat i precisió.

A la segona part es va poder escoltar l'esperat Rèquiem. Weigle va estar molt bé en la direcció d'aquesta gran obra i va resultar efectiu. El cor va funcionar a la perfecció fent gala d'un so expansiu, explosiu i envoltant. Terje Stensvold, baríton solista, va lluir la seva veu portentosa. Heideman va exercir el seu paper. L'orquestra va estar al seu lloc i la soprano va estar còmoda i va cantar amb expressivitat i claredat.

Irene Acebal
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet