ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

El Bachcelona inunda la ciutat de barroc

18/7/2019 |

 

Programa: Bach inaugural

Lloc i dia:Petit Palau de la Música

El festival inaugura la seva setena edició, fins al 24 de juliol, amb un Bach reinventat a ple segle XXI

El Festival Bachcelona 2019 es va inaugurar al Petit Palau confrontant dos colossos del barroc, Bach i Händel, a través de les seves respectives i molt diverses aproximacions al mite d’Hèrcules. Abans de la vetllada el director del certamen, el clavecinista Daniel Tarrida, va presentar una setena edició que fins al 24 de juliol es caracteritzarà “per les seves interaccions”, segons va afirmar. “Farem laboratoris amb la música de Bach amb Bernat Vivancos” i molts encreuaments amb el jazz i fins i tot amb la samba brasilera, tot i que res relacionat amb el que movia Bach a compondre, “en lloança i glòria a Deu”.

Amb aquest Bach reinventat a ple segle XXI, va arrencar el festival de la mà de ‘Laßt uns sorgen, laßt uns wachen, BWV 213’, també anomenada ‘Els treballs d’Hèrcules’, una de les poques cantates paganes de Bach interpretada al costat de seleccions de l’oratori ‘Hèrcules’ de Händel.

El Bachcelona Consort i el Cor BZM dirigits per l’especialista Václav Luks van convèncer plenament; amb una corda transparent, el conjunt instrumental va aconseguir un so molt en estil, fins i tot per part de les nervioses trompes que van lluir gairebé sempre afinades. El cor, molt ben preparat, a estones va sonar a glòria, especialment a Händel, mentre que dels solistes vocals –joves encara en formació– van destacar la soprano Angela Hicks, de veu blanquinosa i sense tot just ‘vibrato’, i el tenor Martí Doñate, amb apreciable control de la coloratura. 


Pablo Meléndez-Haddad
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet