3/6/2019 |
Programa: Benjamin Alard
Lloc i dia:Petit Palau de la Música
Integral de l’obra per a clavicèmbal Bach (VIII)
Benjamin Alard, clavicèmbal
Petit Palau, 30 de maig
Quan falten pocs dies per a la fi de la temporada, que ningú dubti com aquesta ha ratificat els projectes de llarg recorregut com una de les signatures inequívoques de la programació del Palau de la Música Catalana i, més concretament, de Víctor Garcia, que, a partir de la tardor, passarà a ser el nou director artístic del Gran Teatre del Liceu. Quan, paradoxalment, un projecte de producció pròpia entre el Palau i L’Auditori d’interpretar la integral de les Cantates de J.S.Bach ha passat a millor vida, no entrem ara i aquí en els motius, el cert és que el clavicembalista francès Benjamin Alard (1983), un dels grans intèrprets bachians de la generació més jove, continua oferint el projecte d’interpretar la integral de l’obra per a clau de sol al temple modernista. Dijous, al Petit Palau, va oferir-hi la vuitena sessió davant un públic conscient d’estar escoltant un nou lliurament d’un projecte, anomenem-lo enciclopèdic, que corre en paral·lel al propi projecte discogràfic del mateix Alard d’interpretar la integral de la música per a tecla del músic d’Eisenach, integral de la qual ja han aparegut dos volums.
Estar immers en un univers colossal i immens com la música per a tecla bachiana, ens imaginem que comporta haver de fer girs i canvis i això és el que va passar en el recital de dijous, en què Alard, a excepció de la Partita núm.3 BWV 827, va canviar íntegrament el programa. No només això: sense desmerèixer la seva qualitat intrínseca, que el fa aquest gran nom en el món Bach, vam trobar-hi a faltar un major ímpetu, energia i traslladar les danses de la Suite BWV 808 i de l’esmentada Partita cap a aquella alegria de viure inequívocament bachiana.