L'OBC interpreta música de pel·lícules
OBC, un irregular viatge pel cine espacial
27/10/2004 |
DIRECTOR Álvaro Albiach
LOCAL Auditori
DIA 22 d'octubre
No va ser la millor actuació de l'orquestra, però el públic s'ho va passar bé.
L'OBC va presentar aquest cap de setmana un programa cinèfil, aquest cop sense la carismàtica Rachel Worby al capdavant de l'orquestra però amb la bona batuta d'Álvaro Albiach. Es tractava de recordar títols representatius del cine de ciència-ficció.
Es va començar amb la trepidant partitura que Patrick Doyle va escriure per a Frankenstein, de Mary Shelley. La secció de metall, protagonista del concert, no va tenir divendres la seva actuació més brillant, però el públic va premiar igual la seva feina. L'Au- ditori va viatjar llavors per les estrelles amb la música de 2001, una odissea de l'espai. També es va poder sentir la cèlebre introducció d'Així va parlar Zarathustra, de Richard Strauss, i una versió no gaire cuidada d'El danubi blau, de Johann Strauss. De la història futurista de Kubrick es va passar a les criatures prehistòriques de Jurassic Park, de John Williams.
La música que Bernard Hermann va escriure per a Fahrenheit 451, de Truffaut, va obrir la segona part del concert. L'orquestra va cuidar més el so de les cordes i va sonar millor que en les obres anteriors. Després de la música de Jerry Goldsmith per a Star Trek i El planeta dels simis va arribar el famós tema de cinc notes de què es va servir Williams per a Encontres a la tercera fase. I ja al final el públic va poder disfrutar de la banda sonora de La guerra de les galàxies. Encara que no va ser la millor actuació de l'orquestra, el públic va passar una bona estona en un concert que l'OBC va dedicar a la memòria de Goldsmith i Elmer Bernstein, desapareguts recentment i que van col.laborar al seu dia amb l'orquestra.
Irene Acebal
El Periódico