ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Ariadne aux Naxos de Richard Strauss

'ARIADNE AUF NAXOS', brillant comiat amb l'Òpera de Halle

22/8/2003 |

 

COMPANYIA Òpera de Halle
LOCAL Auditori Castell de Peralada
DATA 20 d'agost del 2003

Una visió imaginativa i ben acabada d'Ariadne auf Naxos, de Richard Strauss, va tancar el 17è Festival Castell de Peralada. Es tracta d'una producció de l'Òpera de Halle (Alemanya) dirigida escènicament pel seu intendent, Klaus Froboese, amb Roger Epple (direcció musical), Heinz Balthes (escenografia) i José Manuel Vázquez (vestuari).
De la mà del poeta i llibretista vienès Hugo von Hoffmansthal, aquest títol és una complexa combinació de tragèdia i comè- dia. És a dir, el final feliç a la peripècia d'aquesta dona abandonada pel seu amant, Teseu, en una illa deserta, que troba en una troupe de còmics el nou amor de la seva vida, el déu Bacus.
L'òpera està concebuda amb un pròleg que ens situa a la casa d'un mecenes que encarrega una òpera a un jove compositor. Al mateix temps, contracta un grup de còmics, i a l'òpera pròpiament dita, a continuació, fon en el mateix marc i el mateix temps la
desesperació de la protagonista i l'alegria dels còmics.
Dintre d'un repartiment llarg amb alt nivell interpretatiu esmentem Akie Amou, en el paper de Zerbinetta, que va merèixer l'ovació de la nit. També el debutant, el tenor català Jordi Molina, i les tres nàiades.
Colorista i sorprenent fins a l'últim moment va resultar l'escenografia de Balthes, juntament amb els imaginatius vestuaris de Vázquez i la clarificadora dramatúrgia de Klaus Froboese. Menció a part mereix el director musical Roger Epple, al capdavant de la breu orquestra que va elegir Strauss per a una de les seves partitures més genials.


Carmen Córdoba
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet