21/5/2017 |
Les coristes es deixen veure, una rere l’altra, acompanyades del director –Pablo Larraz–, i es van situant al voltant dels sorpresos assistents, formant un cercle. Segons abans havien tocat les set. Larraz es col·loca al centre del pati, aixeca les mans i d’aquesta manera comença la música amb les Pirinenques IV de Josep Ollé, mostrant-se a través d’una ressonància envoltant on les veus s’entrellacen i es complementen de tal manera que semblen provenir de dimensions diferents. I després d’un pròleg amb una clara declaració d’intencions, coristes i director pugen a l’escenari, aquest cop acompanyats del pianista Joan Sadurní i el tenor Joan Francesc Folqué, donant continuïtat a la música catalana amb Dama de Shalott –Jordi Domènech i Pilar Cabot–, una composició repleta de llegenda i màgia en què les coristes segueixen el fil narratiu d’una història melancòlica dividida en diversos actes on el tenor actua com a contrapunt i el piano com a element de contextualització. Però a continuació els apunts cauen al terra i comencen els espetecs de dits i l’atreviment gradual amb Look ma, I’m singing jazz, i es produeix el canvi radical que Larraz havia anunciat i amb el qual se sent plenament còmode, tot i reconèixer que només l’havien assajat dos dies i que la coreografia era pràcticament improvisada. El cor jove es mostra valent i atrevit.
I entre somriures i mirades còmplices es va anar succeint el concert, fins cinquanta minuts passades les set, amb temes de caire més espiritual com Climbing up the mountain o Every time i feel the spirit, i temes més propers al vodevil com Java Jive de B. Oakland i J. Dasgard. A través del cor jove, la màgia esdevé humil i honesta, i el temps més tangible. O, com deia Fernando Pessoa a Libros del desasosiego, “Hay claustros en esta hora”. Una hora que no fou hora, però fou més hora que moltes altres.