ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Elektra de Richard Strauss

'ELEKTRA', una intensa sorpresa servida per l'Òpera de Halle

19/8/2003 |

 

Excel.lent presentació a Espanya de la companyia Òpera de Halle

COMPANYIA Òpera de Halle
LLOC Auditori Castell de Peralada
DIA 17 d'agost de 2003

En la recta final, el Festival de Peralada va presentar la seva primera proposta lírica, Elektra, d'Hugo von Hofmannsthal i Richard Strauss, produïda per l'Òpera de Halle, amb direcció escènica de John Dew i direcció musical de Roger Epple. Escenografia de Heinz Balthes i vestuari de José Manuel Vázquez. La proposta va impressionar per la seva intensitat dramàtica al llarg d'una hora i tres quarts, sense interrupció.
Elektra és l'òpera més complicada del repertori. Requereix una orquestra de 104 músics que tant a Halle com a Peralada va estar situada al fons de l'escenari. El concepte dramàtic que va desenvolupar Dew va ser molt clar. Va traslladar la tragèdia grega, que gira al voltant de la venjança familiar, a un menjador de l'alta burgesia vienesa, a l'època en què Hofmannsthal va situar l'acció. Allà explica com s'autodestrueixen els membres d'una família, una forma modèlica de revitalitzar un mite en clau actual.
Tres dones van protagonitzar el títol, Elektra, paper gairebé impossible de cantar sense errors. El crit desesperat durant gairebé tota la representació, en la veu de la soprano Sophia Larson, es va saldar d'una forma no impecable però sí convincent. La seva mare, Clitemnestra (Cornelia Dietrich), va estar majestuosa, i Crisotemis, (Anna-Katharina Behnke), l'únic personatge humà, va donar dignitat i presència a un personatge que passa desapercebut.
Totes tres van estar magníficament mogudes per Dew. Així, l'escena en què Clitemnestra rep per carta la notícia de la mort del seu fill Orestes, resolta amb riallades i música intensíssima, va galvanitzar l'auditori. Capítol especial va merèixer l'orquestra de l'Òpera de Halle, que amb un so superb va impressionar el públic i va rebre picades de peus sonadíssimes (a Peralada, són aplaudiments com en altres llocs).


Carmen Córdoba
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet