ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Cants de lloança

30/10/2016 |

 

Programa: Lobgesang de Mendelssohn. La gran cantata romàntica

Lloc i dia:Auditori de Barcelona

 

 

 

 

4rt concert de l'OBC

Kazushi Ono, director

Ilse Eerens, soprano I

María Hinojosa, soprano II

Satoshi Nishimura, tenor

Cors Lieder Càmera i Madrigal

Temàtic programa el del 4rt concert de la temporada de l’OBC aquest cop dirigit (al·leluia!) pel seu director titular, el japonès Ono. El fil conductor va ser els Cants de lloança (Lobgesang) dels germans Fanny i Felix Mendelssohn escrits el d’ella el 1831 per donar gràcies pel naixement del seu fill i el d’ell, el 1840, commemorant el 4rt centenari de la invenció de la impremta. Les obres són desiguals en dimensió i categoria però tot i això vàrem poder calibrar la categoria musical de la gran dels germans Mendelssohn i la llàstima que no s’interpreti més la seva música, excessivament a l’ombra de l’estrella de la família.

La interpretació de la Simfonia número 2 de Felix Mendelssohn va  ser notable sobretot per l’excel·lent execució dels cors Madrigal i Lieder Càmera que varen dotar de consistència uns solistes correctes i una orquestra que, tot i el bon paper de metalls i vents, encara no sabem ben bé com vol sonar. Aquesta simfonia-cantata de format poc habitual, també podria definir-se com a oratori, conté moments d’eufòria religiosa desbordant optimisme i un contrast constant entre la foscor i la llum com a tema recurrent que la direcció d’Ono va saber lluir en moments concrets però sense mantenir-se al llarg de la partitura.


Ignasi Albors
Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet