ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Una nit amb òpera

27/7/2016 |

 

Programa: Obres de Müller, Kóvacs, Danzi, Mascagni, Giampieri, Kroepsch i Lovreglio.

Lloc i dia:Auditori dels Jardins de l'Espai Cultural de Sabadell.

 Obres de Müller, Kóvacs, Danzi, Mascagni Giampieri, Kroepsch i Lovreglio.

Solistes València

Auditori dels Jardins de l’Espai Cultural de Sabadell. 25-7-16.

 

El XVII Festival Internacional de Música de Sabadell organitzat per Joventuts Musicals de Sabadell arribava a la setena i darrera convocatòria d’enguany amb un programa dedicat a fantasies i arranjaments de concert sobre temes operístics de diversos compositors de finals del segle XIX i el segle XX.

Antic vehicle de difusió musical i de consum domèstic alhora que emprat per virtuosos com a peces de lluïment, l’interès de la sessió requeia en l’exercici de lideratge i destresa tècnica del clarinetista Carlos Casanova. El músic valencià va fer cantar el seu instrument amb un excel·lent lirisme evidenciant l’escola de la que parteix i la digitació alemanya: absoluta homogeneïtat de registres, enorme pulcritud i precisió en els atacs. El seu pilar rau en un bon recolzament diafragmàtic que li permet oferir un so ple, de dúctil fraseig i incomptables inflexions amb un considerable ventall dinàmic. Igualment lloable va ser la capacitat per enllaçar vertiginoses frases, mantenir notes i la facilitat per aprimar i engruixir el so. Especialment en moments de risc en la conjunció amb un de cordes que vorejava la dispersió o quan bufava el bri d’aire i se li tancava la partitura.  En tot plegat s’hi albirava amb un traç de considerable naturalitat que dissimulava part de l’esforç en l’execució: en especial, en peces extenuants plenes de mordentes, “grupetti” i frenètiques escales i figuracions com la Fantasia sobre La traviata de Donato Lovreglio o la no menys exigent Fantasia sobre Rigoletto d’Alamiro Giampieri.

La tasca de José M. Morales responia a l’adaptació per a quartet de corda de la part pianística dels originals, en un concert no exempt d’una aura onanista en la recreació de melodies ben populars. Permetem-nos-ho, almenys, en ocasions com aquesta. 


Albert Ferrer Flamarich
Diari de Sabadell

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet