17/4/2016 |
Programa: Festival Gershwin. OBC
Lloc i dia:Auditori de Barcelona
El Festival Gershwin del passat cap de setmana era una de les dates assenyalades en aquesta temporada de l’OBC de rumb incert. A l’espera què un director s’hi dediqui plenament (tot esperant Ono) concert rere concert veiem com es malmeten oportunitats de brillar amb intensitat, com era el cas del programa al voltant de les obres de George Gershwin. L'OBC no va saber aprofitar l'oportunitat que dóna aquesta música. Una música, fresca, de qualitat, sorprenent malgrat ser coneguda, i que el públic va acollir amb notable assistència i exagerada benevolència.
A l’OBC li va costar agafar el to a l’Obertura de West Side Story, d’un dels principals continuadors del llegat Gershwin, Leonard Bernstein. Alguns desajustos es van fer evidents però van ser corregits per l’expressiu Andrew Grams. En el Concert per a piano en Fa Major i ja amb Volodin a l’escenari es va poder apreciar la diversitat de colors del pinzell de Gershwin, el postromanticisme de Rakhmàninov, la musicalitat de Ravel, però per sobre de tot i malgrat l’estructura clàssica de l’obra la influència del jazz i, a l’Adagio central, del blues presents en tot moment. El típic melting pot musical característic de la seva obra que encara es va fer més present a la segona part de la vetllada amb el swing de les variacions per a piano i orquestra sobre ‘I got Rythm’ i ‘Un americà a París’ rebut amb esclatants aplaudiments.