23/12/2015 |
Programa: Cor Lieder Camera, solistes, Orquestra Barroca Catalana. Director: Hiro Hurosaki
Lloc i dia:Petit Palau
L'Auditori i el Palau de la Música es van posar d'acord a iniciar un cicle que pretén oferir la totalitat de les dues-centes cantates de Bach que s'han conservat. La primera sessió es va celebrar al Palau, la segona serà el 17 d'abril a l'Auditori. La filosofia del projecte és que cors, conjunts instrumentals i solistes siguin del país i que, amb la seva personalitat, serveixin l'esperit de qui les va compondre: assistir les cerimònies que el culte protestant desenvolupava al llarg de l'any. Encara, i ho vaig viure uns quants anys enrere, el Thomanerchor de Leipzig, que durant trenta-set anys va dirigir el mateix Bach, interpreta cada dissabte les més adients a les festivitats de la setmana i comptant amb solistes del seu cor o amb la participació desinteressada dels solistes que actuen al teatre d'òpera de la ciutat. Amb aquest mateix esperit de senzillesa, el Cor Lieder Càmera i l'Orquestra Barroca Catalana, dirigits des del primer violí per un especialista com Hiro Hurosaki, ens en van oferir una interpretació coherent. També ho feren els solistes amb l'excepció de la soprano, que, si bé acreditada, una probable indisposició va fer que tingués problemes en l'emissió de la veu. Bach amb aquesta normalitat artesanal que anava produint música per al culte de les esglésies on era el kantor, feia que algun dels seus fragments corals o àries hagin esdevingut peces musicals d'alta qualitat. En les de diumenge, les 98, 163 i 139 del catàleg Bach, compostes pels 21 i 23 diumenges després de la Trinitat, podríem destacar el fragment inicial de la primera que cor i orquestra, atesos els aplaudiments del públic, van repetir al final de manera més desinhibida i brillant.