ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Inbal llueix una fosca Setena

26/1/2014 |

 

Programa: Setena Simfonia de Gustav Mahler. OBC, Eliahu Inbal

Lloc i dia:Auditori de Barcelona

Tornava l’OBC a Mahler, un dels compositors que més interpreta, i ho feia de la mà d’ Eliahu Inbal, veterà director d’orquestra israelià especialista en aquest repertori. La feina de la setmana d’assaigs es va notar i es va poder gaudir en general una orquestra ben afinada i que va moure’s bé en les dificultats que sempre proposa Mahler: la construcció de la sonoritat mitjançant la superposició de plans sonors, les delicades harmonies tonals i sobretot la coordinació polifònica.

La Setena és una de les simfonies menys interpretades de Mahler plena de dificultats interpretatives. D’estructura simètrica, té cinc moviments amb un Scherzo central al costat del qual hi ha dos Nachtmusik (música nocturna) protagonistes de l’obra. És una obra fosca a cavall entre dues músiques, el romanticisme que mor en els seus darrers alès i la música que ha de venir. No ens és estrany que aquesta fos una de les simfonies de Mahler que més valorava Schönberg.

El més destacat de la interpretació va ser l’òptima coordinació entre les cordes i els metalls mantenint la tensió que recorre aquesta obra, així com el bon nivell els nombrosos solistes (des de la mandolina de l’Scherzo al Tenorhorn del primer moviment protagonista de la melodia del moviment inicial).

Inbal ens ha demostrat que treballant amb intensitat als assajos l’OBC pot sonar molt bé i que pot fer del simfonisme mahlerià un dels seus senyals d’identitat.


Ignasi Albors
Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet