ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Leo Nucci anima una desangelada inauguració al Liceu

2/10/2013 |

 

Programa: Leo Nucci

Lloc i dia:Liceu

Verdi no té gaire sort al Liceu en aquest bicentenari. Els quatre concerts que repassen la seva producció, pobres substituts de l'òpera que no ha pogut pujar a l'escenari, arriben en plena crisi del teatre: després de l'ERO temporal, amb la cúpula escapçada i un rumb incert. El pessimisme ambiental hauria pogut ser arraconat per unes hores si el concert inaugural hagués estat exaltant. No va ser el cas. Leo Nucci va ser l'únic que va aconseguir galvanitzar el públic, no debades segueix sent un dels barítons verdians més sol·licitats arreu, la qual cosa, superada la setantena, diu tant de la seva longevitat vocal com de la penúria de veritables exemples de l'estirp. Fins i tot en plenitud es podia al·legar que Nucci no posseïa la densitat vocal dels seus il·lustres antecessors, però el vigor en l'accent i la insolència de l'agut van tornar a entusiasmar en Nabucco , I due Foscari i Rigoletto .

Bones sensacions va deixar Desirée Rancatore, per agilitat i frescor, John Relyea va ser un Fiesco prou rotund, mentre que Antonino Siragusa compensava amb un agut segur un timbre no del tot grat. Elena Mosuc va passar sense pena ni glòria: ¿realment li escauen Amelia i, descomptant una puntual desorientació, Luisa Miller? En passatges més feixucs que d'habitud, com Luisa Miller i Simon Boccanegra , Josep Bros va mantenir el seu fraseig exquisit, però l'agut, com a La donna è mobile , sona cada cop més tens. L'únic punt negre va ser una estrident Lola Casariego.

La batuta monocroma i sorollosa de David Giménez no va contribuir a donar vida a aquest popurri de fragments, amb una orquestra i cor titubejants: que en un repertori troncal com Verdi calguin reforços és la millor prova que no anem bé.


XAVIER CESTER
Ara

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet