ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Piotr Beczala: tres tenors en un

7/8/2013 |

 

Programa: Piotr Beczala

Lloc i dia:Església del Carme de Peralada

 

Piotr Beczala va presentar-se davant les 300 persones que omplien l'església del Carme de Peralada com un huracà. El tenor polonès va oferir un recital de gran versatilitat, conjugant lied, òpera i cançó napolitana. Tres tenors en un. Va arrencar amb una Adelaide de Beethoven de veu profunda, envellutada i de projecció excel·lent. Més proper a la tessitura de baríton que a la de tenor, en el cicle Amor de poeta de Schumann-Heine va deixar anar tota la seva musicalitat, sobretot en l'apassionat Ich grolle nicht , jugant amb les modulacions i embolcallant-nos amb la seva veu, suau en els mitjos tons i profunda en els baixos, però avar en els aguts. No va ser fins a les 5 cançons de Karlowicz, nostàlgiques, abrandades i amb tocs populars, que no ens va obrir una nova porta als sentits amb un agut pianíssim i extens, cristal·lí, com de tenor lleuger, per submergir-nos després en l'onatge del Zueignung de Strauss, excel·lent tant en el cant com en el fraseig del piano de Kristin Okerlund.

La segona part va ser un festival operístic. Amb intel·ligència, mètode i precisió, Beczala va fer gaudir el públic dels abruptes canvis de registre al Di tu se fedele de Verdi per explotar tot el seu potencial a l'exultant Lamento di Federico de Cilèa. Desvetllat l'ardor, faltava escoltar-lo en el cant més dolç: la Cançó índia de Sadko de Rimski-Kórsakov va ser tendra, preciosa i amb un nou agut final llarg i pianíssim, marca de la casa. Davant l'explosió del públic, victorejant-lo dret, Beczala va rematar la festa amb dues cançons napolitanes: Core 'Ngrato i O sole mio , salpebrades amb l' Ah, lève-toi soleil de Gounod. Però si ens hem de quedar amb un dels tres Beczala, el primer va ser superior.


MARTA PORTER
Ara

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet