ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Schubert, sobretot

14/4/2012 |

 

Programa: Radu Lupu. Ibercàmera

Lloc i dia:Palau de la Música

 

L'art de Lupu és especialment idoni per al món hipersensible del compositor austríac, amb els dos primers dels Impromptus D935 convertits en vagarejos somiadors, marcats per un so flotant i inefable que feia més punyents els passos de major a menor característics de l'últim Schubert o els ocasionals esclats sonors que, en mans de Lupu, aliè a tot exhibicionisme balder, mai no sonen ni percudits ni histriònics.

Aquest element encara va ser més evident en el primer moviment, estrany i elusiu, de la Sonata D845. Lupu no va combatre les divagacions schubertianes, les va abraçar, i va arrossegar l'oient a un periple ple de meandres melangiosos que es va trencar en mil trossos en un final peremptori. Lupu també es va submergir en l'espesseït món harmònic de Franck (amb Wagner i Liszt a l'ombra), amb un Preludi, coral i fuga que, si no va culminar de manera òptima, sí que es va desenvolupar amb un sentit impecable de l'arquitectura sonora i la progressió dramàtica. La propina només podia ser Schubert, el deliciós primer Moment musical D780.


Xavier Cester
El Punt / Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet