ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

El joc de les diferències

18/12/2011 |

 

Programa: El Messies, de Händel. Director: Robert King

Lloc i dia:Palau de la Música

 

La litúrgia s'ha acomplert un any més i centenars de goles s'han aplegat per omplir tot l'espai cúbic del Palau amb el fervor propi del Messies participatiu, un acte amb un component tant o més social (d'esforç col·lectiu, però també d'autoafirmació de l'entitat organitzadora) que musical. Queda per a l'e-xercici recensor buscar les diferències respecte a anys anteriors.

Responsable ja de l'edició del 2005, Robert King tornava amb una visió dramàtica (temps vius, accents marcats, jocs dinàmics) per a l'oratori menys teatral de Händel, complementada amb petits talls a l'edició estàndard (com el cor Lift up your heads i el duet de contralt i tenor de la tercera part) que van abreujar els procediments.

El músic britànic es va implicar de valent en l'empresa, dirigint sovint de cara a la sala on hi havia repartits la majoria dels quatre centenars de cantaires voluntaris preparats per Joan Cabero i Pablo Larraz.

L'orquestra de The King's Consort va estar un graó per sota del rendiment de la recent Missa en si menor de Bach, amb un trompeta més imprecís i una corda menys cohesionada. Per contra, el cor va lluir el so nítid i la impol·luta afinació habitual de les formacions britàniques.

El capítol de solistes va ser desigual, amb dos noms també presents en la missa de Bach. Dolçor i fragilitat van ser els trets de la soprano Julia Doyle, mentre que el baix David Wilson-Johnson va oferir un cant més franc i comunicatiu. El tenor Joshua Ellicott va abordar amb flexibilitat les seves àries, i la contralt Hilary Summers es va rescabalar dels problemes d'emissió amb un sentit He was despised.


Xavier Cester
El Punt / Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet