16/12/2010 |
Programa: Messiah, Händel
Lloc i dia:Palau de la Música Catalana
Els directors van i vénen, les orquestres passen, els solistes varien. El que roman inalterable és l'entrega i l'entusiasme dels 450 cantaires voluntaris que any rere any hi dediquen temps i esforç. El Messies participatiu de la Fundació La Caixa arriba a la seva quinzena edició sense perdre poder de convocatòria, en bona forma (com a molt, amb una mitjana d'edat una mica més elevada que als inicis) i convertit en tot un esdeveniment amb un punt –se suposa que inevitable– d'autocelebració de l'entitat organitzadora. Fent un repàs ràpid de les versions escoltades aquests anys, no hi ha dubte que la que va protagonitzar The English Concert va ser una de les més joioses. La formació britànica tornava al Palau amb el seu actual titular. Harry Bicket no juga ben bé en la mateixa lliga que Trevor Pinnock i l'empatia amb la gran massa coral a les seves ordres és menor, però és una lectura de contrastos ben negociats, discurs fluid i un to en general amorosit que va culminar en un Amen de solemnitat pausada.
Sense igualar els fulgors pretèrits, l'orquestra manté la solidesa instrumental dels bons conjunts especialitzats de les illes, tot i que al cor només les sopranos feien justícia a la reputació de l'escola britànica. En el quartet solista, l'aportació més bona va ser la d'una incorporació d'última hora, la de la soprano Joélle Harvey, amb un timbre més carnós que les veus blanquinoses a l'ús, i que no es va quedar gaire enrere del cant ferm del baix David Soar.