ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Bach vampir

15/12/2010 |

 

Programa: Bach Consort Wien

Lloc i dia:Palau de la Música Catalana

El reclam del concert era la commemoració del tricentenari de Pergolesi amb el més cèlebre del seus dos Salve Regina i la cantata que Bach va compondre a partir del meravellós Stabat Mater, que es va apropiar de cap a peus –en una de les parödies tan prodigades al barroc– com si en volgués absorbir la substància. Va adaptar la seqüència llatina al text luterà del psalm 51 Condona, Senyor, els meus pecats: va incrementar-ne les harmonies amb una part de viola i va convertir una obra sentimental i demostrativa en una de més introspectiva i conceptual amb un final hímnic que emfatitza l'alegria del perdó. El conjunt, nou cordes i un baix continu, era el Bach Consort Wien en la tercera compareixença per a Euroconcert, un grup d'alta solvència creat el 1999 pel violoncel·lista Ruben Dubrovsky, amb seu a la Sala Brahms de la Musikverein vienesa. Més convincents en Bach que en Pergolesi, frasegen amb un detallisme que tendeix a llastar la transcendència amb un cert capteniment. Van excel·lir en la cantata BWV 54 i en el Concert per a violí BWV 1042 de Bach, en què no van poder compensar la manca de protagonisme de David Drabek, el premier del grup. Van ser molt satisfactòries la naturalitat, exactitud i lluminositat lírica de la soprano sud-coreana Yeree Suh, i admirable la tècnica del contratenor suís Terry Wey, de greus poc ferms amb veus idealment empastades i embolcallades.


Xavier Casanoves Danés
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet