ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Un 'Rèquiem' fastuós

9/7/2010 |

 

500 persones van donar suport vocal i anímic al Cor Madrigal i l'OBC.

Els concerts participatius que organitza l'Obra Social de la Fundació la Caixa segueixen tenint èxit de públic i de viciats a l'esplèndida experiència de donar suport a professionals en la interpretació de grans obres de la història de la música. Si El Messies de Händel que s'experimenta des de fa anys en dates nadalenques s'ha convertit en tota una institució a la cartellera barcelonina, el Rèquiem de Mozart que l'organisme català va programar dimecres a l'Auditori va resultar tot un triomf i va camí de convertir-se també en una tradició.

Ni més ni menys que al voltant de 500 persones van donar suport vocal i anímic al Cor Madrigal i a l'OBC juntament amb els solistes vocals, tots dirigits per Víctor Pablo Pérez des del podi, per cristal•litzar una peça mítica del repertori litúrgic. El resultat va ser, com no podia ser d'una altra manera tenint en compte el nombre de participants i el seu entusiasme, de gran espectacularitat.

La popular obra del geni de Salzburg va ser interpretada amb grans dosis d'espiritualitat i sentit teatral, i la unió d'acords corals mozartians es va sentir amb una atractiva pàtina romàntica i estereofònica que, més enllà de gustos personals, es va viure amb emoció tant per part dels intèrprets com dels assistents. Es va haver de sacrificar, com era lògic, la presència sonora dels faristols, amb unes harmonies que en ocasions van ser abduïdes pel torrent vocal. Alguns passatges eteris es van dibuixar més gruixuts sense remei, però només van ser minúcies que es van oblidar gràcies a la fastuositat de l'espectacle.

Víctor Pablo Pérez va mantenir una batuta segura i capaç de dominar el vertiginós nombre d'intèrprets, incloent-hi tant el Cor Madrigal ¿que va saber fer notar la seva professionalitat entre tantes veus quan va tenir l'oportunitat¿ com una OBC ben atenta i uns competents solistes vocals, dels quals cal destacar la solvència i bellesa tímbrica de la soprano María Espada.

L'Auditori, que estava pleníssim -malgrat el partit Espanya-Alemanya que es jugava a la mateixa hora-, va ovacionar merescudament els participants, i en especial la tasca d'Elisenda Carrasco, que ha entrenat amb tenacitat els molts aficionats que aquests dies han volgut ficar-se en la pell de Mozart.


MANEL CEREIJO
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet