ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

El salt a la propera temporada

17/6/2010 |

 

Programa: Orquestra Simfònica del Vallès i solistes amb la direcció de Rubén Gimeno.

Lloc i dia:Palau de la Música Catalana

Programa: Obres de Piotr Ílitx Txaikovski, Franz Lehar i Leonard Bernstein per l'Orquestra Simfònica del Vallès i solistes amb la direcció de Rubén Gimeno.
Lloc i dia: Cicle de Concerts Simfònics del Palau de la Música Catalana.

L'orquestra va ser sacsejada per la vitalitat del director que va perdre el seu capteniment per donar els impulsos rítmics necessaris a l'obra i, girant-se de cop, va provocar que el públic exclamés «Mambo!» quan pertocavaAl mateix temps que feia la cloenda del seu XIV Cicle de Concerts Simfònics al Palau, l'Orquestra Simfònica del Vallès presentava ja la que serà la seva propera temporada amb l'eix temàtic de la llibertat. Van, doncs, celebrar el seu darrer programa essent fidels als trets d'enguany: posada en escena i intervenció recitada del seu artista resident Jordi Godall; dos integrants del públic asseguts enmig de l'orquestra i entusiasme desbordant dels músics tant en la interpretació de les obres com en el fet de llançar flors al públic en agraïment als aplaudiments i a la fidelitat. L'0SV es proposa fidelitzar el públic a base de complaure'l i així amb l'excusa que tots els amants dels musicals tenen alguna cosa en comú van oferir en primer lloc l'obertura fantasia Romeu i julieta, de Txaikovski; després una ària i un duo de l'opereta de Franz Lehar La vídua alegre i finalment les Danses simfòniques i una selecció de la Suite núm.1 de West Side Story, el musical de Leonard Bernstein. Rubén Gimeno, el valencià que és el director titular de l'OSV, va dirigir amb molta precisió tècnica l'obra de Txaikovski, en què va destacar una corda molt brillant i cohesionada.

En l'obra de Lehar van donar el protagonisme als cantants. En primer lloc a la soprano sevillana Rocío Ignacio Girón, molt segura, amb color de mezzo, que va escollir la intensitat com a característica per a l'ària Oh Vilja i que després va compartir amb un abrandat tenor tinerfeny, Jorge de León, el duet Lippen schweigen, que van cantar en castellà. Els dos mateixos cantants, engalanats, van donar la sorpresa en sortir a la segona part com a Maria i Toni, de West Side Story, vestits com a jovenets de barri que van de festa. Van complir i van complaure el públic, que els va aplaudir molt. L'orquestra amb un metall una mica rude va ser sacsejada per la vitalitat del director que va perdre el seu capteniment per donar els impulsos rítmics necessaris a l'obra i, girant-se de cop, va provocar que el públic exclamés «Mambo!» quan pertocava. Cal remarcar un meravellós pizzicato que la corda va brodar. El concert havia començat amb el recitat de Jordi Godall d'un text extens d'Iu Forn sobre l'experiència d'enfrontar-se a un concert. La teatralitat va presidir els bisos ja que un contundent addio operístic pretenia cloure el concert, però va caldre repetir el mambo abans d'acomiadar-se.

L'any vinent han tingut l'encert d'atorgar la condició de compositor resident a Jordi Cervelló, del qual tocaran quatre obres –una d'elles d'encàrrec– en deu concerts i posaran així qualitat i profunditat en programes ja molt exigents. Copland, Haydn, Bruch, Elgar, Mozart i Hillborg seran programats i no pas amb les seves obres més conegudes. A canvi, la commemoració de Schumann amb la 4a Simfonia i Txaikovski, Beethoven, Schubert i Brahms amb les seves produccions més famoses. El primer dels concerts s'ha fixat pel 19 de setembre.


Jordi Maluquer
El Punt / Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet