L'Oratori de Nadal de Bach a l'Auditori
Retorn al passat
27/12/2007 |
OBC, ORATORI DE NADAL: CANTATES IV, V I VI. COR LIEDER CÀMERA. L'AUDITORI, 21 DE DES.
El concert completava amb les últimes cantates l'Oratori de Nadal de Bach encetat l'any passat com a obra adient a les dates festives amb el suplement del Magnificat. Com aleshores ha cantat el Cor Lieder Càmera i han repetit Salvador Mas, la soprano alemanya Christine Wolff i la mezzo sueca Katarina Karnéus. Com a canvis, el tenor Werner Güra i el baríton Florian Boesch.
La impressió calca la del 2007, la d'un equilibri en què Mas procura dotar cada número d'una sonoritat específica amb el factor advers que els enregistraments de referència de les obres són els que empren instruments originals i estem avesats al color més bucòlic dels oboès o a l'articulació de les cordes de tripa tocades sense vibrat. El Magnificat va sonar com un tràmit, sense exultació, però va haver-hi moments de filigrana orquestral en els acompanyaments als solistes en les àries.
Van ser lectures circumspectes que primaven el decurs melòdic per damunt de la vivor rítmica amb resultats -divendres- desiguals dintre de la correcció. Calia un baix continu més inflexionat i una correlació més ajustada entre cor i orquestra. El Cor Lieder Càmera es va mostrar rígid i amb sensació d'una disciplina forçada que segurament va minvar en concerts successius. L'exepcionalitat la van posar Güra, un dels tenors lírics més importants del moment i un gran recitalista, i Boesch, un col·laborador de Harnoncourt que deixa un òptim record. Cal destacar la justesa estilística, la naturalitat i la veu de la terrassenca Elena Copons com a segona soprano al Magnificat.
Xavier Casanoves Danés
Avui