Christian Zacharias toca el piano i dirigeix al Festival Mozart
Torna-la a tocar, Chris
5/10/2007 |
Christian Zacharias, piano i direcció.
OBC. FESTIVAL MOZART. L'AUDITORI. 26 I 29 DE SETEMBRE
Completaven el Festival Mozart una vetllada de cambra fulgurada pel piano de Zacharias i aquests concerts. El del dia 26 va mostrar una OBC a mig gas en la premonitòria Simfonia núm. 25 de Mozart i la formidable Maria Teresa de Haydn emmarcant dos entreactes de Thamos, rei d'Egipte i l'ària Ruhe sanft (de Zaide) de Mozart, el lament d'Eurídice a l'òpera de Gluck i la dramàtica Escena de Berenice de Haydn. Zacharias va acompanyar amb eficàcia la soprano Isabel Monar, solvent en qüestions d'estil però en un compromís als extrems de la tessitura.
Al segon concert va resplendir la Simfonia núm. 40 de Mozart, enfocada amb una contundència romàntica que destacava les correspondències internes. Amb una OBC àgil i ben tonificada, Zacharias va aconseguir que les modulacions corresponguessin a uns canvis de textura que enriquien l'expressivitat. Un moment especial va ser un dels quatre números extractats de Les criatures de Prometeu de Beethoven, un adagio màgic per la finor del conjunt i el protagonisme de l'arpista Barrera, el flautista Farroni i el violoncel·lista Ellegiers, que toca amb vibrat hipergenerós i persuasiva vehemència un Villaume-Maggini excepcional.
Enmig va sonar el clavicembalístic Concert Wq 23 de C.P.E. Bach, on Zacharias es va esforçar a crear sonoritats fortepianístiques tot potenciant les escasses relacions entre el nucli solístic i la closca orquestral. Pedagògic i molt Sturm und Drang, però el cor del públic glateix pel gran pianista tocant concerts mozartians i no écarts de repertori com aquest.
Xavier Casanoves Danés
Avui