ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

La JONCA a Ordino

Concert de Meritxell: Un 'tour' musical del Barroc al segle XX

24/9/2007 |

 

INTÈRPRETS JOVE ORQUESTRA NACIONAL DE CAMBRA D'ANDORRA
DIRECCIÓ GERARD CLARET
OBRES DE BACH, MENDELSSOHN, SIBELIUS I WIRÉN
LLOC AUDITORI, 23 DE SETEMBRE

Amb set anys de trajectòria, el projecte de la Jove Orquestra Nacional de Cambra d'Andorra (JONCA) ha esdevingut un dels projectes culturals més destacats del país ja que, d'una banda, és una excel.lent plataforma de músics del Principat que volen optar a una professionalització, i, de l'altra, dóna l'oportunitat perquè els joves intèrprets comencin a tocar en un conjunt des de bon començament. Ahir a la tarda --en el marc del concert de Meritxell, que anualment ofereix la JONCA en aquestes dates per inaugurar la temporada--, el públic va poder comprovar a l'Auditori Nacional el bon estat de salut de què gaudeix el conjunt orquestral, que sota la direcció de Gerard Claret va protagonitzar un programa marcat per la diversitat d'èpoques i estils.

Va obrir el recital una obra ja tradicional del repertori per a orquestra de corda, el Concert de Brandenburg núm. 3, BWV, de Bach, del qual l'orquestra en va donar una versió molt ben treballada quant a la dinàmica i l'expressió. Igualment encertada va ser la interpretació de a Simfonia núm. 2 en re major de Felix Mendelssohn, obra de joventut en què encara és ben palesa la influència mozartiana, tot i que ja despunten les inquietuds romàntiques, especialment a l'allegro final.

Jean Sibelius, un representant tardà d'aquest mateix moviment romàntic, va ser present al programa a través de la Romança, op. 42. L'obra, amb un dramatisme subjacent constant al llarg de tota la partitura, va ser objecte d'una interpretació brillant i plena de contrastos, sense dubte un dels moments més ben aconseguits de tot el concert. Dag Wirén, compositor suec del segle XX, va donar el toc modern al recital. La Serenata, op. 11 es caracteritza per la inclusió de tècniques pròpies de la música contemporània, amb fragments d'un teixit contrapuntístic no accessible a qualsevol intèrpret. L'enhorabona a Claret i a la JONCA per la notable versió que van oferir.

J. S.
El Periòdic d'Andorra

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet