Asiain i el Littmann Quintet a Camprodon
Un festival consolidat
26/8/2007 |
ASIAIN, LITTMANN QUINTET
Intèrprets: Joaquín Asiain (tenor) i Littmann Quintet
Lloc i dia: Monestir de Sant Pere de Camprodon, divendres 24 d'agost. XXII Festival Isaac Albéniz
El festival d'aquest any, que va inaugurar el dissabte set de juliol la Chamber Orchestre Gnessin Virtuosi di Moscou, ha continuat amb la mateixa línia de les últimes edicions. Del resultat de l'estreta relació del festival amb el curs internacional de música n'han sortit tres dels deu concerts programats (dos d'alumnes i un de professors), si bé el concert que el Trio Kandinsky va oferir amb obres de Maurice Ravel (Trio en la menor) i Arnold Schönberg (Verklärte Nacht Op. 4), hi va estar també directament relacionat, ja que els membres del trio eren també professors dels curs.
A més d'un concert amb les corals Mata de Jonc, Lavínia i Camprodon, també s'ha donat entrada en aquesta edició del festival als joves intèrprets amb l'objectiu d'augmentar les poques possibilitats d'actuació dins del panorama dels concerts. En aquest sentit s'ha d'aplaudir la iniciativa per part de l'organització del festival, encapçalada per Jordi Berdala, que els ha portat a establir conveni amb la vila de Vilafranca de los Barros, de Badajoz, segons el qual el guanyador del concurs que s'hi celebra (Certamen Pedro Bote) actuarà en l'edició anual del Festival Isaac Albéniz. Aquest any va ser Naiara de la Puente (acordió) acompanyada al piano per Hernán Milla.
També va actuar en el festival, fruit de la seva relació amb Porta Clàssica, Clarinet 1x3. En el concert del dimarts catorze d'agost, els tres joves clarinetistes integrants del grup van proposar algunes de les obres per a clarinet sol més rellevants i representatives de la segona meitat del segle XX i en conjunt van estrenar Distancia, recuerdos y olvido per a trio de clarinets d'Olivier Rappoport. El repertori contemporani va tenir continuïtat en el concert del Trio Oberón, però el plat fort del festival va ser el concert dedicat a la interpretació íntegra de la Suite Iberia, que aquest any va anar a càrrec de la pianista colombiana Blanca Uribe, que en va fer una interpretació memorable.
El concert de clausura va anar, aquest divendres, a càrrec de Joaquín Asiain (veu) i el Littmann Quintet, amb un programa que com el seu títol indicava constava de peces instrumentals i àries relacionades amb òperes, operetes i sarsuela. Els membres del quintet de vent van demostrar tenir una sòlida tècnica instrumental però, tot i el bon nivell de conjunt que van exhibir, no van arribar a transmetre tot el sentit d'un repertori que els era una mica llunyà. Per la seva banda, el tenor navarrès semblava estar més preocupat per la tècnica que no pel sentit musical de les obres, tot i que va oferir una bonica versió, ja fora de programa, de la coneguda cançó catalana Rosó.
JOSEP JOFRÉ
El Punt