ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Darrer concert del Festival Mozart

Amiga per sempre

3/10/2006 |

 

L'OBC tancava el Festival Mozart amb un concert marcat pel protagonisme de la flautista Magdalena Martínez i de Christian Zacharias com a pianista i concertador. Com a obres, les Danses concertants per a orquestra de cambra i la suite del ballet neoclàssic Pulcinella de Stravinsky, emmarcant dos concerts de Mozart, el núm. 18 per a piano i el núm. 1 per a flauta, mostres fefaents que no hi ha obres menors en el catàleg dels grans creadors. En ells facilitat no equival a banalitat.

Zacharias resulta ideal per convertir obres com les Danses concertants o el Concert Paradís en un seguit d'instants plens d'encís i interès. El problema era que l'OBC, relaxada en aquest final d'etapa, no garantia la qualitat adient al caràcter dictat per la batuta.

Les Danses van ser tocades sense esma després d'un inici incert i al Pulcinella fines sonoritats i estratificacions alternaven amb borrositats inadmissibles en un conjunt. Elevaven el nivell Eric Crambes com a violí principal, la trompetista Mireia Farrés i, sobretot, el trombonista Gaspar Montesinos, que, amb uns glissandi perfectes i gran fermesa rítmica, cal situar al rostrum dels solistes excel·lents que abandona la flautista Magdalena Martínez per anar a brillar a la rutilant megaorquestra valenciana que s'acaba de formar. Va tocar el concert amb l'actitud agògica pròpia de les primeres figures, un fiato espectacular i una sàvia integració de les pauses inspiratòries, amb la conseqüència d'una forta ovació i la propina de l'adagio del mozartià Quartet amb flauta núm. 1. Abans Zacharias confirmava el seu carisma involucrant l'orquestra en un exercici d'elasticitat.

Xavier Casanoves Danés
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet