ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

La Caballé a Peralada

Sota signes diversos

3/8/2006 |

 

El Festival de Peralada oferia dimarts un doble concert marcat per la celebració dels vint anys iniciats amb Montserrat Caballé i una vetllada Mozart. Amb un record per a Luis Polanco, tenia sentit reeditar l'ocasió tot commemorant el quart de mil·lenni del naixement del compositor i fer-ho amb la participació de la insigne soprano.

Fins aquí, els signes auspiciadors d'uns concerts que van discórrer per camins desconcertants, tant per als col·legues com per a un públic atònit.

Anul·lo tota intenció critica per fer-me fort en una intemporal admiració per la soprano més versàtil i de veu més tècnica i opulenta dels darrers cinquanta anys, d'un estil, però, que mai es va doblegar a les ultraprecisions de l'exigentíssima vocalitat mozartiana. Ara, quan la matèria primera s'ha esfumat, cal emmudir i rememorar de genollons una de les veus més fabuloses de tots els temps.

A la tarda, a l'església del Carme, amb una xafogor inhumana, hi va haver Una hora amb Mozart amb cançons i escenes acompanyades pel fortepiano del mestre Burgueras emmarcant un Ave verum sense cap sacralitat. Intervenien amb correcció Montserrat Martí i Begoña Alberdi i, a més baix nivell, el tenor Alejandro Guerrero i el baix Antonio de Gobbi, que, a la nit, van fer el que van poder a redós d'una diva incapaç de liderar res en les Vesperae solennes de confesore i en la Missa de la Coronació. El Cor de Cambra del Palau que dirigeix Jordi Casas i l'Orquestra de Cadaqués van salvar la vetllada sota la impàvida concertació del mestre Collado.
Xavier Casanoves Danés
Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet