15/6/2006 |
Si al final d'una Madama Butterfly l'espectador no està devastat emocionalment, és que alguna cosa falla, i no és Puccini. La culpa tampoc va ser de Fiorenza Cedolins, justa triomfadora de la funció. Més que per la seducció d'un timbre que no impressiona per la seva individualitat, la soprano va convèncer per la intel·ligència del cant, per la justesa de cada inflexió, per la sàvia gradació del pendent que acaba amb l'autodestrucció de la geisha que espera inútilment. El seu èxit hauria estat més rotund si l'entorn l'hagués ajudat. Ja fos per una indisposició no anunciada o per un preocupant estat vocal, Richard Leech va ser un Pinkerton de veu tremolosa i mat, amb prou feines redimit per algun coratjós agut. A Carlos Álvarez li sobren facultats per abordar Sharpless, però l'empatia amb el destí de Cio-Cio-San va ser mitigada, tot al contrari de la consistent Suzuki d'Enkelejda Shkosa, mentre que Francisco Vas era un insidiós Goro.