Decker dirigeix l'OBC
2/2/2006 |
Per aquests registres transitava la música escollida per Franz-Paul Decker per al segon dels seus concerts amb l'OBC (i sense Mozart en una data tan significativa). Delicada la cantata La demoiselle élue de Debussy, sobre un text del pintor i poeta prerafaelita Dante Gabriel Rossetti, tant com heroic el poema simfònic Helgoland, de Bruckner, sobre la llegenda germànica que narra la destrucció d'una flota romana que volia conquerir la pàtria saxona. I per a dramatisme, l'efectista Stabat Mater de Rossini, que és un seguit de números tan operístics que es fa estrany que no s'aplaudeixin com es faria si fos música profana.
Decker va aconseguir en Debussy una lectura plausible de les esforçades cantaires de la Coral Càrmina, la soprano Isabel Monar, una mica dura, i la mezzo Mireia Pintó, a qui la veu se li fa cada cop més bonica. Els homes de Càrmina van semblar una mica escanyats en Bruckner, apressats per una batuta que escamotejava majestuositat de la pàgina tal vegada pensant en l'aparatositat de la seqüència rossiniana que seguia.
La coral que dirigeix Fernando Marina la va cantar amb molt bon gust i Monar i Pintó hi assolien un alt nivell. El tenor Alejandro Roy mostrava una veu brillant i ardida clavant un si bemoll resplendent a la seva ària i Àngel Òdena reblava el clau de la seva qualitat amb una veu de baix baríton d'enormes possibilitats expressives que l'ha dut a una estupenda carrera d'èxits internacionals.
Xavier Casanoves Danés
Avui