Decker dirigeix l'OBC
1/2/2006 |
Debussy: La damoiselle élue.
Bruckner: Helgoland
Rossini: Stabat Mater.
L’Auditori, de Barcelona. 27 de gener de 2006.
I. Monar, M. Pintó, A. Roy, A. Òdena. Coral Carmina. OBC (Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya). Dir: Franz-Paul Decker.
Sessió coral la del programa setzè a L’Auditori, amb l’OBC i una Coral Carmina dirigits pel gat vell que és Franz-Paul Decker. Si bé la La Damoiselle élue de Debussy va tenir unes línies orquestrals acurades, transparents i matisades, ni el cor femení ni la soprano Isabel Monar ni la mezzo Mireia Pintó van lluir-se gaire. Però van estar-ne més que l’anèmica secció masculina de l’Helgoland brucknerià, en la qual el caos vocal, amb aguts molt apretats, notes rascades, i una falta notable de gruix vocal evitaren que el director alemany donés més voltatge a una cantata de dimensions més ampul•loses que les ofertes.
Resultats ben diferents a l’Stabat Mater rossinià, fruit lògicament d’una millor preparació de l’obra, on el cor fou homogeni i potent en trams com la Introducció o l’In sempiterna saecula del final. Entre els solistes suficiència –el llarg i capella quartet Quando corpus morietur-, tot i mancar un fraseig i lluïment més belcantístics. Amb tot, el millor van ser les indicacions de Decker i els seus balls: tota un escena còmica per qui és un mestre d’un repertori mil vegades més dens.
Albert Ferrer i Flamarich
Catclàssics