ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

El primer Palau

'EL PRIMER PALAU', tres dones davant d'un mateix destí

4/10/2003 |

 

Un convincent inici de cicle en què l'al.licient final és un important premi.

CONCERT 'El primer Palau'
DATA 1 d'octubre del 2003
LOCAL Palau de la Música

Tres intrèpides dones d'entre 23 i 24 anys, la violoncel.lista Laia Puig, la violinista Katia Novell i la pianista Arrate Monasterio, van actuar al Palau de la Música enfrontades a un mateix destí: arribar a ser concertistes. Participant en el cicle de cinc concerts El primer Palau poden ser premiades com qualsevol dels intèrprets que hi concursen a partir d'ara fins al dia 21 de novembre. Si bé el premi és important, crec que el més decisiu no són les seves rivals, sinó el futur, l'èxit professional, el dia a dia convertit en carrera de fons.
En un altre ordre de coses, el programa va resultar atractiu per a l'espectador. Va constar del Concert per a violoncel, de Saint- Saëns; el Concert per a violí, de Max Bruch i el Concert en sol, de Maurice Ravel, acompanyats per l'Orquestra del Vallès que va dirigir Álvaro Albiach.
A destacar el nivell de les tres solistes en obres tan conegudes i tan meravellosament interpretades per grans solistes que passen per Barcelona. Laia Puig va ser la més novella. Va lluir musicalitat i li va faltar la picardia, la familiaritat de tocar amb orquestra, el càlcul del seu so amb l'aliè. Katia Novell va mostrar les millors taules, seguretat en ella mateixa i un so deliciós.
Arrate Monasterio, ferma i refinada, va estar encertada controlant els nervis, que no van afectar la lectura. No la va afavorir el menys exquisit dels acompanyaments. L'orquestra de Ravel és molt més subtil que la dels autors de la primera part. El també jove director Álvaro Albiach va acompanyar molt bé i va demostrar formes elegants i precises.

Luís Polanco
El Periódico

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet