ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Accents atlàntics

14/2/2022 |

 

Programa: Orquestra Gulbenkian de Lisboa, amb Nelson Goerner

Lloc i dia: Auditori de Girona

Primera visita de l’Orquestra Gulbenkian de Lisboa a Girona, de la mà d’Ibercàmera fidel des de fa anys a la nostra ciutat. Una formació que va demostrar estar ben rodada amb un eclèctic programa que abraçava des del romanticisme més clàssic de Chopin a la contemporaneïtat de la mà del compositor portuguès Pedro Amaral, passant per l’impressionisme de Debussy.

D’entrada ‘Deux portraits imaginaires’ d’Amaral, apunts inspirats en el Faust de Pessoa, esbossos atonals d’equilibrada orquestració que van deixar força freda l’audiència. Amb Chopin la temperatura va pujar amb un sempre pulcríssim Nelson Goerner, que darrerament es deixa escoltar sovint per terres gironines, amb el famós Concert op. 21 de Chopin. La seva tècnica immaculada amb una prodigiosa digitació va travessar la interpretació si bé en els moviments extrems va faltar un punt de caràcter per arrodonir la seva lectura, amb una orquestra dirigida per Ricardo Castro molt pendent d’acompanyar-la al ritme fixat des del piano. Com ha de ser, ja que en aquesta obra l’orquestra ornamenta tan sols la melodia protagonitzada per un piano sempre omnipresent en Chopin.

Amb Debussy l’orquestra, ara ampliada fins a la vuitantena de músics, va sonar més lliure, segura de sí mateixa, lluint-se a la riquíssima paleta de matisos i contrastos exuberants d’aquest poema simfònic il·luminat per l’escuma d’un mar que aquest cop va tenir matís atlàntic, amb un paper destacat dels metalls i de la secció rítmica. 


Ignasi Albors
Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet