ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Accents romàntics

5/9/2021 |

 

Programa: Nelson Goerner, piano

Lloc i dia: Monestir de Santa Maria de Cervià de Ter

En un dels darrers episodis d’aquestes setmanes en què el centre de gravetat musical es desplaça a les comarques gironines, abans que comencin les temporades dels grans auditoris, anit aquest cronista va tenir l’oportunitat d’escoltar per primer cop, de la mà d'Ibercàmera, la interpretació d’un pianista excepcional: l’argentí Nelson Goerner, que va exhibir la seva impressionant tècnica i extraordinària ductilitat essent capaç d’oferir lectures molt convincents de compositors tant allunyats com Schubert, amb els Impromptus D 935, op. 142, i el català Isaac Albéniz, amb els quaderns 3r. i 4t. de la suite Iberia.

D’entrada un Schubert on Goerner va ressaltar-ne el seu intimisme. L’impromptu és una peça basada en la improvisació que encaixa perfectament en el caràcter romàntic, on Schubert excel·leix. L’op. 142, escrit als darrers mesos de la seva curta vida i editat molt després de la seva mort, és una obra on es palesa la bellesa i l’expressivitat de la seva música a partir de la qual Goerner va bastir una exhibició tècnica molt destacable, basant-se en un fraseig exquisit i meticulós i una musicalitat sensacional que va arrencar la primera ovació del vespre.

A continuació tota una altra cosa; la força i energia abassegadora dels darrers dos quaderns de la suite Iberia requereixen una interpretació que atengui ara a la complexitat tímbrica i que doni adequada sortida a una cascada esgotadora de varietat cromàtica. És un repte per a qualsevol intèrpret aquesta música que precisa un ús continu del pedal i una constant adhesió d’alteracions cercant una potent polifonia de colors i ritmes, on novament Goerner va estar a l’alçada, demostrant sobradament la seva versatilitat.

Com a propina un retorn al to més intimista amb el segon dels Intermezzo op. 118 de Brahms que després d’uns merescuts segons de silenci respectuós va ser correspost amb la darrera ovació de la nit.  


Ignasi Albors
Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet