20/6/2017 |
Lloc i dia:Parròquia de la Santíssima Trinitat de Sabadell
Obres de Mendelssohn, Brahms, Rheinberger, Elgar i Fauré.
Ulrike Haller, soprano. Joan García Gomà, baríton. Coral Belles Arts de Sabadell. Fòrum Vocal. Vicenç Prunés, orgue. Jordi Lluch i Xavier Sans, direcció.
Parròquia de la Santíssima Trinitat de Sabadell. 17-6-17.
El segle XIX també ser una època daurada per al repertori litúrgic, els oratoris i, és clar, les composicions per a societats corals dins un moviment que va dur a aquestes últimes a ser un referent cívic, artístic i social europeu. La supervivència actual de moltes d’elles transita per un amateurisme encaminat cap a uns resultats competents i en considerables casos, a Catalunya, cap a un nivell artístic professional –sense remuneració- que ha permès incloure nombroses formacions en temporades simfòniques estables i de música, en general. El sabadellenc Lièder Camera seria un cas. Però a la ciutat també hi ha altres conjunts corals que treballen amb tenacitat com la Coral Belles Arts.
En un dels exemples de vitalitat cultural tan lloats des d’aquestes, dissabte passat va oferir un concert a la Parròquia de la Santíssima Trinitat de Sabadell en cooperació amb la coral Fòrum Vocal. El programa establia un recorregut de bellesa fefaent culminat a la segona part per la versió amb orgue del Réquiem de Fauré, amb Vicenç Prunés al teclat. De resultats notables, el baríton sabadellenc Joan García Gomà i la soprano Ulrike Heller van suma un plus de musicalitat. Especialment aquesta, amb un fraseig amorosit, atacs nítids i subtils inflexions en un cant irisat, perfectament timbrat i ben recolzat en el diafragma.
Prèviament, embaladidores pàgines de repertori com la cançó sacra Geisliches lied Op. 30 de Brahms o el psalm Singet dem Hernn ein neues Lied Op. 95 núm. 5 de Mendelssohn van demostrar la bona conjunció, considerable potència i notable afinació dels cantaires dirigits a cada part pels titulars de les formacions. Només puntuals passatges aguts en la corda de tenors i lleus desequilibris en les textures, a voltes per la ressonància de l’emplaçament, es poden assenyalar en un concert més que destacable amb un Rèquiem de Fauré que mereixia ésser-els-hi escoltat en més indrets de la geografia catalana. Amb ell, també es recordava al corista Josep Lluís Vila, membre dels Fòrum Vocal, traspassat fa un any.