Aquesta aposta marca el to del conjunt de la temporada, en què hi cabrà música de bandes sonores, cançons de Frank Sinatra i música contemporània catalana, sense oblidar els grans clàssics com Chopin, Beethoven o Puccini. En total són dotze concerts més un d'extraordinari des d'avui fins al 3 de juny. “La temporada intenta abastar molts tipus de música perquè les orquestres simfòniques puguin arribar a un públic més ampli”, explica Jordi Cos, president de l'OSV.
Una de les fites serà el debut del crooner nord-americà Michael Feinstein, que cantarà Sinatra (19/11/16), i la proposta “impactant i psicodèlica” d'Els Planetes i Star Trek (21/01/17) amb una solista de theremin, Lydia Kavina, deixeble del mateix inventor d'aquest instrument peculiar, Leo Theremin.
L'OSV recupera un programa que va triomfar fa dos anys, John Williams i els immortals del cinema (01/12/16), i encara més cinema amb La bella dorment + Vertigo (3/06/17), dues bandes sonores emblemàtiques que dirigirà Pedro Alcalde.
Jordi Cos també destaca la presència del director d'orquestra establert a Catalunya Arthur Post, que promet un concert nadalenc ben sorprenent amb polques, masurques i altres peces d'arreu del món (17/12/16), així com la del nou director titular de l'OSV, James Ross, que dirigirà dos programes: el Concert per a piano de Chopin (25/03/17) amb el pianista Iván Martín i que inclourà una peça d'Emilio Aragón, La flor més gran del món: “Està basat en un poema de José Saramago i s'ha treballat amb discapacitats psíquics dins el programa social”. L'altre és Pompa Britànica (20/05/17), una selecció de peces d'Elgar que inclou també peces de Bruch i Haydn.
Finalment per al concert final de gira de Setmana Santa , l'OSV proposa la Missa de Glòria de Puccini (08/04/17) sota la batuta del mestre Xavier Puig i amb la participació de diferents cors del territori.
Increment del públic
L'última temporada de l'OSV, el públic va augmentar un 9% i va arribar a la xifra rècord de 18.218 espectadors. L'índex d'ocupació ha estat del 70%. La recaptació ha pujat un 10%. Tot de xifres davant les quals Jordi Cos només pot estar satisfet: “Hem aconseguit la confiança del públic i recollim el resultat d'una política d'obrir al màxim a la ciutadania la música clàssica, que sovint té encara moltes barreres. El nostre objectiu és crear un espai d'emocions col·lectiu.”