ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Un Mozart lluminós

31/10/2015 |

 

Programa: Le nozze di Figaro

Lloc i dia:Teatre La Faràndula de Sabadell

 

Aquests darrers anys la qualitat dels espectacles que munten els Amics de l'Òpera de Sabadell que dirigeix Mirna Lacambra estan resultant cada cop més atractius i ben resolts. Es disposa d'un excel·lent equip tècnic, amb escenografies senzilles però molt cuidades, una direcció escènica impecable (Pau Monterde s'ha superat), un vestuari elegant i unes ganes de fer un espectacle brillant que fa sortir el públic entusiasmat, que aplaudeix amb molta intensitat, tot i la llargada de l'espectacle (es feia la versió íntegra de l'òpera mozartiana, incloent-hi les àries que sovint es tallen i que Eugènia Montenegro com a Marcellina i Jordi Casanova com a Don Basilio van brodar, a banda de les seves actuacions esplèndides). Però els reis de la festa van ser els protagonistes, presidits per un Toni Marsol (Fígaro) que va mostrar un domini del personatge, amb un moviment escènic absolutament fascinant i una personalitat total, i tenint també l'aplom, l'autoritat, la categoria vocal, interpretativa i l'elegància de Carles Daza com a comte Almaviva i la suau contenció aristocràtica de Marta Mathéu com a comtessa, que va fascinar amb les seves àries profundes i sentides. Núria Vilà hi va aportar la simpatia i la vivacitat en el paper de Susanna i Xavier Aguilar, cada cop més sòlid, va fer un Dr. Bartolo de primera classe. Especialment aplaudida i magnífica en el seu paper va resultat Anna Tobella, un Cherubino entremaliat i musicalment deliciós. Carles Ortiz i Juan Carlos Esteve van reforçar els aspectes teatrals de la funció, que va tenir un resultat òptim, afavorit per una escenografia de colors clars que van donar a la representació la lluminositat que hem esmentat al títol.

Amb aquest mateix ambient, i amb la direcció de Miquel Górriz, va actuar l'equip que s'ha format durant els dos mesos del seu llarg curs d'entrenament a l'Escola d'Òpera, que ja fa més de deu anys que és a Sabadell formant cantants i preparant-los per a la difícil carrera del cant operístic. Molt notable com a actor i amb una veu intensa el valencià Javier Landete com a Fígaro i amb una gran personalitat Carlos Pachón, que creixia en el ben actuat paper de comte d'Almaviva; exquisida i vocalment preciosa com a comtessa Marta de Andrés i divertida i vivaç Irene Mas com a Susanna; Laura Brasó (la Barbarina de l'equip professional) va fer un magnífic Cherubino i brillant, com a Marcellina, Sara Bañeras; de la resta citem el divertit Antonio de Xavier Casademont i el sòlid Dr. Bartolo del jove cantant coreà Sin-ho Kim. Daniel M. Gil de Tejada, que fa dies i dies que està immers en la música de Mozart, li va fer honor tant en una funció com en l'altra.


ROGER ALIER
La Vanguardia

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet